Com fer un Pla de Comunicació Social Media

Objectiu:

Les noves tecnologies formen part del nostre escenari quotidià, tant en l’esfera personal com professional. En l’àmbit de la comunicació empresarial, els canvis en les formes i els continguts es revisen constantment i per aquest motiu, el Pla de Comunicació Social Media resulta una eina imprescindible a l’hora de planificar l’estratègia de comunicació online a mig termini. Mitjançant tècniques i consells pràctics aquest curs ens marcarà l’itinerari a seguir per poder avançar de la forma més eficient.

L’objectiu d’aquest curs és oferir aquells coneixements que permetin portar a terme amb èxit un pla o estratègia de comunicació online. Aquest no pretén ser un curs d’especialització però tampoc un de nivell elemental. Busca, sobretot, transmetre aquells coneixements claus per poder entendre i valorar objectivament diferents plans i campanyes de comunicació online, tant si es fan des de la pròpia empresa com per empreses subcontractades.

Programa:

Primera sessió

BLOC 1. Marc general

  • Avantatges i inconvenients de la comunicació online
  • Estructura del Pla de comunicació i del Pla de màrqueting
  • Paràmetres bàsics de la identitat i la imatge corporativa

Casos pràctics:

Cas pràctic sectorial A

Cas pràctic sectorial B

BLOC 2. Màrqueting online & social media

  • DAFO i anàlisi de la competència
  • Auditoria d’imatge i presència online
  • Anàlisi versus creativitat

Casos pràctics:

Cas pràctic sectorial A

Cas pràctic sectorial B

Segona sessió

BLOC 3. Estructura del pla de comunicació Social Media

  • Objectius comunicatius generals i específics
  • Públics objectius: audiències i perfil de les comunitats
  • Estratègia comunicativa: missatges i generació/dinamització de continguts
  • Pla de mitjans online: xarxes socials, website 2.0 i 3.0, blocs, xarxes professionals

Casos pràctics:

Cas pràctic sectorial A

Cas pràctic sectorial B

BLOC 4. Mètriques i mètodes de mesura

  • Eines de monitorització i avaluació de la influència
  • Control de resultats. Què mesurem i com?
  • Analítica web, social analitics, gestió analítica de campanyes digitals
  • Optimització de conversió i continguts, ROI i reputació corporativa online

Casos pràctics:

Cas pràctic sectorial A

Cas pràctic sectorial B

Metodologia:

Es tracta de fer un aproximació a la teoria a partir de casos contrets, de manera que els/les assistents al curs puguin aprendre d’una forma amena i sobretot molt pràctica. Per aquest motiu hem optat per presentar problemes i solucions habituals en el món de la comunicació online.

Requeriments:

Es recomana assistir amb un ordinador portàtil, tot i no ser imprescindible.

Destinataris:

Periodistes, responsables de comunicació i màrqueting i, en general, tots aquells interessats en saber com donar a conèixer la seva empresa i/o productes o serveis, de forma efectiva a través de la xarxa.

Professors:

Marc Marín Cifré

Marc Marín. Publicista i formador, especialitzat en comunicació corporativa i xarxes socials. És soci fundador de Subject mkt & com, agència creada al 2005 i dedicada a serveis de màrqueting i comunicació corporativa, sota criteris d’eficiència i responsabilitat social.

Propera edició

BARCELONA

Lloc: Rambla de Catalunya, 10, Pral 08007 Barcelona
Durada: 8 hores, 2 sessions
Data: 24/02/2015 (De 09:30 a 13:30)
Data: 03/03/2015 (De 09:30 a 13:30)
Idioma: Català

Preus:

  • Associacions i estudiants de periodisme: 112.0 €
  • Col·legiats: 64.0 €
  • Col·legiats en atur: Gratuït
  • No col·legiat: 128.0 €

Data: 

dimarts, 24 febrer, 2015 - 09:30 a 13:30

Etiquetes: 

 

Membres de:

Col·labora:

 

CDMON

Projects CRM Documents