Recursos al núvol per a periodistes

Objectiu:

El treball periodístic a les redaccions actuals requereix una aproximació integral basada en la planificació, la comunicació i l’ús d’eines en línia. Els projectes informatius es poden enriquir gràcies a les nombroses aplicacions al núvol que, escollides de forma eficient, possibiliten optimitzar el treball en equip, enfortir l’aposta estratègica del projecte periodístic i incorporar-hi millores. L’objectiu d’aquest curs és revisar les eines en xarxa que els periodistes poden utilitzar per al seu treball. Algunes són conegudes i altres, no tant, però totes presenten un gran potencial. L’objectiu final és que cada participant pugui dissenyar de forma estratègica un mètode de treball basat en eines col·laboratives en xarxa.

Programa:

Temari:

  • El treball col·laboratiu
  • Organització de la informació i passos bàsics de seguretat al núvol
  • Comunicació versus informació
  • Eines de comunicació digital síncrones i asíncrones
  • Eines essencials de planificació i gestió d’informació digital
  • Anàlisi de necessitats per al nostre projecte informatiu
  • Disseny d’un pla de gestió i comunicació en xarxa

Conjunt d’eines que es presentaran i treballaran:

  • Entorns virtuals integrals: Google apps
  • Gestió de projectes: Slack / Trello / Basecamp
  • Emmagatzematge i transferència de fitxers: Dropbox / Spideroak / Wetransfer / Pcloud
  • Documents i notes: Penflip / Stackit / Titanpad
  • Videoconferència : Hangout / Skype / Jajah
  • Coordinació geogràfica- Maps coordinate
  • Publicació múltiple i gestió de XXSS- Hootsuite / Ifttt

Metodologia:

Durant la primera sessió, s'aprofundirà en els conceptes bàsics de treball col·laboratiu i en les eines i coneixements essencials per a l'organització i la gestió d'informació en línia. A la segona sessió, es posaran en pràctica aquests conceptes mitjançant el disseny d'un pla de gestió i comunicació en xarxa del projecte periodístic proposat per cada participant.

Requeriments:

Es recomana assistir al curs amb ordinador portàtil i/o tauleta.

Destinataris:

Tots els professionals del món del periodisme i la comunicació. També pot ser de gran utilitat per a professionals i titulats universitaris de qualsevol especialitat o persones que volen desenvolupar el seu propi projecte informatiu utilitzant eines col·laboratives a la xarxa.

Professors:

Ana Fernández-Aballí Altamirano

Especialista en gestió de projectes de comunicació participativa. Doctora en Comunicació Social i Màster en Disseny i Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra. Llicenciada en Economia. Actualment treballa com a Directora de comunicació i gestió de projectes a l’Associació La Xixa Teatre.

Irene Da Rocha Fort

Comunicadora i project manager. Doctora en Comunicació Pública per la Universitat Pompeu Fabra. Professora dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya i de la Universitat Abat Oliba. Experta en convergència de mitjans, periodisme transmèdia i entorns gràfics digitals.

Propera edició

BARCELONA

Lloc: Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
Durada: 8 hores, 2 sessions
Data: 20/09/2016 (De 15:30 a 19:30)
Data: 27/09/2016 (De 15:30 a 19:30)
Idioma: Català

Preus:

  • Associats del COETIC: 120.0 €
  • No col·legiat: 136.0 €

 

Data: 

dimarts, 27 setembre, 2016 - 15:30 a 19:30
 

Membres de:

Col·labora:

 

CDMON

Projects CRM Documents